arrow_drop_up arrow_drop_down
Wat is een Call To Action?
10 november 2020 

Wat is een Call To Action?

Heb je een uitstekende website, met een prachtig design en waardevolle content, maar valt de conversie tegen?
Wordt jouw product of dienst niet zo vaak afgenomen, als dat je misschien had gewild?

Dan kan dit te maken hebben met dat jouw boodschap en doel op de website niet duidelijk genoeg is. Veel ondernemers lopen hier tegenaan.

Hoe kun je je doel duidelijk maken op de website? Wij geven je tips.

 

Of je nu een product of dienst verkoopt, op jouw website moet het voor de bezoeker direct duidelijk zijn wat er van hen verwacht wordt.

  • Kunnen ze een product kopen?
  • Kunnen ze zich aanmelden voor een nieuwsbrief?
  • Kunnen ze zich inschrijven voor een intakegesprek?

 

Als het goed is heb jij een doel voor ogen. Dit doel moet ook bij de bezoeker helder worden. Dit doe je voornamelijk door het gebruiken van CTA’s (Call To Action). Hiermee roep je de websitebezoeker op tot actie. Je haalt ze over om een specifieke handeling uit te voeren.

 

CTA’s zijn de vaak gekleurde knoppen waarop staat:

“Bestel nu”
“Meld je aan”
“Neem contact op”
“Download het e-book”

Het is belangrijk dat je op de website de volgende stap van de bezoeker bepaalt. Zo weet deze persoon waar die aan toe is.

Als de websitebezoeker te maken krijgt met teveel keuzes, en het doel niet duidelijk zichtbaar is, zal hij wellicht de website verlaten.

 

Zonde, toch?

 

Je wilt namelijk zoveel mogelijk conversies op de website draaien. Je wilt zoveel mogelijk producten / diensten verkopen.

Maak daarom het beslissingsproces voor de bezoeker zo gemakkelijk en duidelijk mogelijk.

 

Heb je een pagina waarop je beschrijft wat jouw dienst inhoudt, wat de voordelen zijn en waarom de lezer dit zou moeten afnemen: sluit de pagina af met een opvallende, sterke Call To Action button.

Kortom: het hoeft dus niet langdradig en ingewikkeld te zijn om van je potentiële kopers, echt kopers te maken.

Heb je een duidelijk doel? Formuleer deze en geef het vorm met een Call To Action button.

 

Let op: zorg ervoor dat je niet meer dan 1 Call To Action button per pagina hebt. Je kunt beter voor één sterke CTA gaan, dan voor drie die wellicht verwarring bij de bezoeker veroorzaken.

 

Wil je meer informatie over hoe je jouw website kunt optimaliseren? Lees meer via deze link.

 

 

Reactie plaatsen